Regulamin
REGULAMIN PRZEWOZU
OSÓB STATKAMI Żeglugi Augustowskiej Sp. z o.o.
w Augustowie ORAZ ZAKUPU BILETÓW ONLINE
I. INFORMACJE OGÓLNE
§ 1
- Regulamin przewozu osób statkami Przedsiębiorstwa Żegluga Augustowska w Augustowie Sp. z o.o. zwany dalej "Regulaminem" obowiązuje na przystaniach i na statkach obsługiwanych przez Przedsiębiorstwo Żegluga Augustowska w Augustowie Sp. z o.o.
- Wszelkie stosunki prawne pomiędzy Przewoźnikiem i Pasażerem podlegają niniejszemu Regulaminowi oraz przepisom prawa powszechnego w zakresie w nim nieuregulowanym.
§ 2
- W niniejszym Regulaminie za:
- Przewoźnika - uważa się Przedsiębiorstwo Żegluga Augustowska w Augustowie Sp. z o.o. NIP 8461360108
- Pasażera- uważa się osobę, która korzysta z usług Przewoźnika na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Nabywcę biletu - uważa się osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, dokonujące zakupu biletu w imieniu własnym i na swoją rzecz lub na rzecz innej osoby.
- Umowę przewozu - rozumie się dokonanie osobistej, telefonicznej lub mailowej rezerwacji w Kasie Żeglugi Augustowskiej w Augustowie lub poprzez System Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej po uprzedniej akceptacji niniejszego Regulaminu
- System Sprzedaży Internetowej –rozumie się aplikację internetową na stronie bilety.zeglugaaugustowska.pl na której nabywca biletu dokonuje rezerwacji i zakupu biletów na rejs statkiem Przewoźnika.
II. REZERWACJA I SPRZEDAŻ BILETÓW
§ 3
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedaż biletów dotyczy pokładów na jednostkach dwupokładowych. Miejsca nie są numerowane.
- Bilety ulgowe przysługują:
- dzieciom od 0 do 10 roku,
- grupom zorganizowanym od 30 osób.
- Dzieciom do lat 6 przysługuje bilet w cenie 10 złotych, dzieciom od 7-10 lat przysługuje bilet w cenie: Studzieniczna 40zł, Rospuda 25zł.
- Grupom zorganizowanym od 30 osób przysługuje bilet grupowy w cenie:
- trasa Studzieniczna 65zł/os.
- trasa Rospuda 40zł/os.
- Pasażer ma obowiązek stawienia się 10 minut przed planowym rozpoczęciem podróży (w miejscu wyjścia statku ) pod rygorem utraty uiszczonej opłaty za przewóz.
- Nabywca biletu za pośrednictwem Systemu Sprzedaży Internetowej dokonuje wyboru liczby biletów, ich rodzaju oraz terminu i trasy rejsu.
- Warunkiem pomyślnie przeprowadzonej transakcji zakupu biletu za pośrednictwem Systemu Sprzedaży Internetowej jest podanie danych wymaganych przez system, dokonanie zapłaty za bilet oraz akceptacja Regulaminu Przewoźnika. Przerwanie transakcji unieważnia rozpoczętą rezerwację.
- Przewoźnik może odmówić przewozu osobie niezarejestrowanej w systemie sprzedaży.
- Administratorem Danych Osobowych jest Przewoźnik.
- Dane wprowadzone przez nabywcę biletu do Systemu Rezerwacji i Sprzedaży Internetowej będą przetwarzane przez Przewoźnika zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku (tekst jednolity Dz. U. nr 2018, poz. 1000 z 25.05.2018 r.).
- Przewoźnik przetwarza dane osobowe niezbędne do nawiązania, zmiany, lub rozwiązania stosunku prawnego z nabywcą biletu.
- Udostępnienie danych jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu prawidłowej realizacji usługi. Nabywca biletu ma prawo wglądu do swoich danych oraz do ich poprawiania, a także do żądania ich usunięcia.
§ 4
SPRZEDAŻ BILETÓW DLA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH
- Sprzedaż biletów dla klientów indywidualnych jest prowadzona poprzez System Sprzedaży Internetowej oraz w kasie Żeglugi Augustowskiej w Augustowie osobiście.
- Klienci indywidualni dokonujący zakupu biletu za pośrednictwem Systemu Sprzedaży Internetowej realizują płatność za zakupiony bilet przelewem elektronicznym jedynie za pośrednictwem platformy Tpay.
- Nabywca biletu uiszczając opłatę za przewóz potwierdza zawarcie umowy kupna biletu.
- W celu otrzymania faktury VAT nabywca biletu powinien zaznaczyć w systemie rezerwacji okienko „Chcę otrzymać fakturę VAT”, podać poprawne i aktualne dane stosując się do instrukcji zawartej na stronie. Faktura zostanie wysłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mailowy wskazany przez nabywcę biletu w zamówieniu.
- Po zaksięgowaniu należności na podany w formularzu rezerwacyjnym adres mailowy nabywcy biletu przesyłany jest gotowy do wydrukowania bilet.
- Wydrukowany bilet jest dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy o świadczenie usług przewozu oraz upoważniającym do odbycia podróży.
- Zakup biletów on-line, za które klient otrzymuje paragon niefiskalny lub fakturę zwalnia podatnika z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy fiskalnej.
- Klienci indywidualni dokonujący zakupu biletu w kasie Żeglugi Augustowskiej w Augustowie realizują płatność za zakupiony bilet gotówką lub kartą płatniczą.
- Klienci indywidualni dokonujący rezerwacji drogą mailową lub telefoniczną uiszczają opłatę w kasie Portu Żeglugi Augustowskiej w Augustowie przed danym rejsem.
III. ZWROTY
- Wykorzystanie przewozu powinno nastąpić w czasie pierwotnie zadeklarowanej daty podróży. Nabywca biletu może zmienić datę przewozu pod warunkiem posiadania przez Przewoźnika wolnych miejsc oraz zarejestrowania zmiany przez Przewoźnika, nie później jednak niż 7 dni przed zarezerwowaną datą podróży.
- Nabywcy biletu przysługuje możliwość zwrotu biletu zgodnie z poniższym:
- przy zwrocie dokonywanym na 7 dni przed datą rejsu widniejącą na bilecie Przewoźnik potrąca za zwrot zakupionego biletu 100% wartości biletu.
- przy zwrocie dokonywanym powyżej 7 dni przed datą rejsu widniejącą na bilecie Przewoźnik potrąca za zwrot 50% wartości biletu.
- W przypadkach losowych takich jak:
- niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające wyjście statku z portu;
- niski stan wody;
- awaria statku bądź urządzeń hydrotechnicznych;
- anulowanie rejsów spowodowane zamknięciem szlaków żeglownych;
- innych wypadków losowych uniemożliwiających wyjście statku z portu.
Przewoźnik jest zobowiązany zwrócić należność za niezrealizowaną część rejsu bez jakichkolwiek potrąceń o ile Nabywca biletu nie skorzysta z rejsu alternatywnego zaproponowanego przez Przewoźnika w ramach tej samej ceny biletu.
IV. REKLAMACJE
- Pasażerowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w zakresie związanym z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi.
- Reklamacje należy składać w terminie 7 dni od wykonania usługi.
- Reklamacje należy składać w formie pisemnej wysyłając listem poleconym na adres Przewoźnika: Żegluga Augustowska Sp. z o.o. w Augustowie, ul. 29 Listopada 7 lub mailowo na adres kontakt @zeglugaaugustowska.pl
- Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 14 dni roboczych od daty jej doręczenia Przewoźnikowi.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać: dane nabywcy biletu tj. imię i nazwisko/nazwa instytucji, adres, telefon kontaktowy, numer rezerwacji, trasę i godzinę rejsu oraz opis reklamacji.
V. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
§5
- Odpowiedzialność Przewoźnika ogranicza się wyłącznie na czas przewozu Pasażera statkiem eksploatowanym przez Przewoźnika.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zdarzenia mające miejsce na lądzie przed wejściem oraz po zejściu pasażera ze statku.
- Przewoźnik nie odpowiada za szkody wynikłe z opóźnionego przyjścia/wyjścia statków do portu, anulowane rejsy lub zawinięcia do portów innych niż planowane, w przypadku problemów technicznych lub siły wyższej rozumianej jako niezależne od przewoźnika losowe zdarzenie zewnętrzne, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie organizowania rejsu oraz któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności.
§6
- Kontrolę biletów przewozu osób statkiem przeprowadza załoga statku oraz upoważnieni kontrolerzy.
- Kontrolę przeprowadza się podczas wejścia na pokład lub podczas rejsu. Pasażer podczas podróży statkiem powinien posiadać ważny bilet
- Przewoźnik ma prawo naliczyć opłatę w wysokości 10-krotności ceny normalnego biletu na trasie rejsu, z której korzysta Pasażer, który:
- nie okazał ważnego biletu lub faktury;
- nie okazał dokumentu uprawniającego do przejazdu ulgowego,
§7
- Pasażer po nabyciu biletu ma obowiązek zachować go do kontroli. Bilet uszkodzony lub zniszczony w stopniu nie nadającym się do kontroli w trakcie odprawy statku jest nieważny.
- Wejście pasażerów na statek odbywa się na podstawie okazanego biletu.
- Kapitan statku ma prawo odmówić wejścia pasażerów na pokład statku po czasie przewidzianym w rozkładzie odpłynięcia.
- Pasażerowie zobowiązani są bezwzględnie wykonywać polecenia załogi statku związane z bezpieczeństwem i zachowaniem porządku w czasie trwania podróży od wejścia na pokład do momentu jego opuszczenia na przystanku docelowym.
- Podczas podróży statkiem zabronione jest:
- zanieczyszczanie i zaśmiecanie statku oraz niszczenie znajdujących się na nim urządzeń,
- wyrzucanie odpadków za burtę,
- palenie tytoniu
- spożywanie środków psychoaktywnych i substancji psychotropowych
- zakłócanie spokoju,
- przebywanie na statku poza miejscem wyznaczonym,
- wychylanie się przez burty i bariery statku,
- zachowywanie się niezgodnie z zasadami współżycia społecznego.
- Po dopłynięciu do przystanku końcowego danej trasy rejsu, pasażerowie zobowiązani są opuścić pokład statku.
- Pasażer ponosi odpowiedzialność wobec przewoźnika za wszelkie szkody wyrządzone na statku i na przystani, powstałe z jego winy.
- Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie lub osoby uciążliwe dla podróżnych pomimo opłaconego przewozu mogą być niedopuszczone do przejazdu lub usunięte ze statku na najbliższym przystanku.
- Zabronione jest przewożenie statkiem:
- materiałów łatwopalnych, wybuchowych, żrących i cuchnących,
- przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu ruchu i mogących spowodować uszkodzenie statku,
- Pasażer ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie następstwa nieprzestrzegania zakazu, o którym mowa w ustępie poprzednim.
- Pasażer obowiązany jest przestrzegać porządku obowiązującego na statku oraz wykonywać wszelkie zarządzenia, stałe i doraźne, dotyczące porządku i bezpieczeństwa wydawane przez kapitana lub upoważnionych członków załogi. Pasażer może być zatrzymany w osobnym pomieszczeniu, jeżeli narusza porządek lub zagraża bezpieczeństwu statku.
- Pasażer jest zobowiązany do pokrycia kosztów szkód spowodowanych swoim zachowaniem podczas podróży statkiem.
- Przewoźnik ma prawo odmówić przewozu osobie:
- która nie podała ważnego biletu, nie figuruje w systemie rezerwacji jako pasażer,
- nie ukończyła 13 roku życia, jeżeli jest bez opiekuna,
- jeżeli jej wiek, stan zdrowia, stan psychiczny lub fizyczny budzą obawy, co do możliwości bezpiecznego przewozu,
- w stosunku do której jest podejrzenie, że jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
VI. INNE
§8
- Ceny usług świadczonych przez Przewoźnika zawierają podatek VAT.
- W sprawach nie objętych Regulaminem, zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601 z późn. zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.), ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 857 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tych ustaw.